18 an pe piață 18

Magazin web online - Pneurioriginale.ro
Luni - Vineri: 8:00-17:00, [email protected]

TOP

Termeni și condiții

CONDIȚII GENERALE CONTRACTUALE

www.pneurioriginale.ro

Bine ați venit pe pagina web administrată de A STEEL s.r.o. (denumită în continuare: Prestator). Prezentele Condiții Generale Contractuale (denumite în continuare: CGC) conțin condițiile de utilizare de către utilizator (denumit în continuare: Utilizator) a serviciului disponibil pe pagina web www.gumisfutar.hu (denumită în continuare: Pagină web). Vă informăm că prezentele CGC stabilesc în anumite puncte condiții diferite pentru persoana fizică ce acționează în afara profesiei, ocupației independente sau activității sale comerciale (denumită în continuare: Consumator) în calitate de Utilizator, față de cele aplicabile întreprinderilor. În acest caz, Consumatorului i se aplică regulile diferite.

Informațiile tehnice necesare pentru utilizarea Paginii web, care nu sunt incluse în prezentele CGC, sunt furnizate de informațiile disponibile pe Pagina web.

Prin utilizarea Paginii web, Utilizatorul ia la cunoștință și acceptă următoarele:

  • PRESTATORUL

Denumire firmă: A STEEL s.r.o.

Sediu: Popradska 56/B, 04011 Košice, Slovacia

Adresă de corespondență: Popradska 56/B. 04011 Košice, Slovacia

E-mail: [email protected]

Cod fiscal: 2022376565

Număr de înregistrare la Registrul Comerțului: 36773948

Instanța care ține registrul comerțului: Judecătoria Districtuală Košice I

Instituția financiară la care este deschis contul: TATRA BANKA a.s.

Număr cont: 2823005127/1100

IBAN: SK03 1100 0000 0028 2300 5127

SWIFT BIC: TATRSKBX

  • ACTIVITATEA DESFĂȘURATĂ PE PAGINA WEB

În cadrul activității sale comerciale desfășurate pe Pagina web, Prestatorul se ocupă în special de vânzarea de anvelope auto și jante din aliaj ușor.

Prestatorul nu se supune niciunui cod de conduită în ceea ce privește serviciile oferite.

  • CONDIȚII DE UTILIZARE

Răspundere

Utilizatorul poate folosi Pagina web exclusiv pe propriul său risc și acceptă că Prestatorul nu își asumă răspunderea pentru daunele materiale și prejudiciile morale survenite în timpul utilizării, cu excepția răspunderii pentru încălcarea contractului cauzată intenționat, precum și pentru cea care dăunează vieții, integrității corporale sau sănătății umane.

Prestatorul - cu excepția răspunderii pentru eventualii subcontractanți utilizați de acesta - exclude orice răspundere pentru comportamentul manifestat de utilizatorii Paginii web, iar Utilizatorul este în totalitate și exclusiv responsabil pentru propriul său comportament.

Utilizatorul este obligat să se asigure că, în timpul utilizării Paginii web, nu încalcă drepturile terților sau prevederile legale, nici direct, nici indirect.

  • CUMPĂRAREA PE PAGINA WEB
    1. Prezentarea procesului de cumpărare

Pagina web oferă Utilizatorilor posibilitatea de a vizualiza produse și de a plasa comenzi online. Pe Pagina web, Utilizatorul poate naviga cu ajutorul meniurilor. Produsele sunt clasificate într-un sistem de categorii. Anvelopele pot fi căutate după diferite criterii. Dacă toate produsele dintr-o anumită categorie nu încap pe o singură pagină, se poate naviga cu ajutorul numerelor de sub produse. Pagina detaliată a produsului poate fi accesată din lista de produse, dând clic pe fotografia sau denumirea produsului; aici se pot obține informații despre caracteristicile detaliate și prețul produsului dorit. Prețurile afișate pe Pagina web sunt în forinți și includ TVA. Fotografiile disponibile pe Pagina web sunt ilustrații și au doar caracter informativ. Prestatorul nu își asumă răspunderea pentru eventualele diferențe dintre imagine și aspectul real al produsului. Pe Pagina web există posibilitatea de a căuta produse pe bază de cuvinte cheie. Rezultatele căutării corespunzătoare criteriilor de căutare apar sub formă de listă, similar categoriilor. Conținutul informării privind prelucrarea datelor poate fi consultat în partea de jos a paginii. În meniul Contact, Utilizatorul se poate informa despre datele principale și datele de contact ale Prestatorului.

Produsul selectat poate fi adăugat în coș cu ajutorul butonului "în coș", iar lângă buton se poate seta numărul de bucăți necesare. Utilizatorul poate verifica conținutul coșului cu ajutorul meniului Coș. Aici poate modifica și cantitatea dorită din produsul adăugat în coș, respectiv poate șterge articolul respectiv. Cu ajutorul butonului Golire coș, există și posibilitatea de a goli complet coșul. Utilizatorul poate continua procesul de cumpărare dând clic pe butonul Comandă. Cumpărătorul are posibilitatea de a se înregistra sau de a cumpăra fără înregistrare.

În cazul în care se omite înregistrarea, Utilizatorul trebuie să furnizeze următoarele date: adresă de e-mail, nume, număr de telefon, adresă de facturare, precum și, dacă este diferită, adresa de livrare. Pentru înregistrare, pe lângă datele menționate anterior, este necesară și introducerea unei parole. Despre înregistrarea reușită, Utilizatorul poate fi informat prin e-mail și pe Pagina web. Utilizatorul poate solicita ștergerea înregistrării sale prin e-mail către Prestator, caz în care pentru o nouă achiziție va trebui să se înregistreze din nou. Utilizatorul este responsabil pentru păstrarea confidențialității datelor de acces – vezi informarea privind protecția datelor. Utilizatorul este responsabil pentru actualizarea datelor sale. În cazul uitării parolei, se poate solicita o nouă parolă pe Pagina web, la adresa de e-mail înregistrată. Dacă Utilizatorul s-a înregistrat anterior pe Pagina web, procesul de comandă poate continua prin introducerea adresei de e-mail și a parolei sale.

Ca pas următor al comenzii, Utilizatorul trebuie să aleagă metoda de plată și de livrare potrivită pentru el.

Utilizatorul poate verifica în final, cu ajutorul unei pagini de sumar, toate datele furnizate anterior, produsele pe care dorește să le comande, cantitatea acestora și prețul total de achiziție. Prestatorul atrage atenția asupra faptului că, în timpul cumpărăturilor efectuate pe Pagina web, este valabil și plătibil exclusiv prețul de achiziție afișat pe Pagina web și vizibil și pe pagina de sumar a Prestatorului. Prestatorul nu este responsabil pentru ofertele eronate, diferite de prețul de achiziție afișat pe Pagina web, referitoare la același produs pe portalurile de comparare a prețurilor, în numele Prestatorului, în cazul în care prețul afișat eronat nu a fost actualizat la timp din cauza portalului de comparare a prețurilor. Indiferent de intenția de a comanda, Utilizatorul poate efectua autentificarea cu ajutorul meniului Autentificare. După autentificare, se pot modifica datele furnizate în timpul înregistrării. Aici se pot urmări datele și starea comenzii plasate.

Indiferent de metoda de plată și de livrare aleasă de Utilizator, Prestatorul facturează în toate cazurile exclusiv electronic. Prestatorul trimite factura electronică după achitarea integrală a prețului de achiziție, la adresa de e-mail furnizată de Utilizator în timpul înregistrării, iar în lipsa înregistrării, la adresa de e-mail furnizată în timpul achiziției.

    1. Corectarea erorilor de introducere a datelor

Utilizatorul are posibilitatea de a corecta erorile de introducere a datelor înainte de finalizarea comenzii, fie prin apăsarea repetată a butonului "înapoi" al browserului, fie în meniul coșului, în modul menționat anterior.

Dacă totul este în regulă, atunci comanda poate fi finalizată cu ajutorul butonului "Comandă". Veți primi o confirmare în acest sens pe site și prin e-mail. Dacă după înregistrarea comenzii (de ex., în e-mailul de confirmare) observați date eronate, sunteți obligat să le semnalați Prestatorului imediat, dar nu mai târziu de 24 de ore.

Utilizatorul poate modifica datele introduse în timpul înregistrării în meniul "Editare date".

Documentul emis cu datele introduse eronat de către Utilizator poate fi corectat de noi exclusiv dacă primim o notificare în acest sens în termen de o zi lucrătoare de la livrare. În cazul notificărilor trimise ulterior, Prestatorul poate refuza îndeplinirea solicitării. Prestatorul nu își asumă răspunderea pentru consecințele rezultate din datele introduse eronat de către Utilizator.

    1. Angajamentul ofertei, confirmare

Prestatorul este obligat să confirme electronic Utilizatorului primirea comenzii acestuia fără întârziere. În cazul în care această confirmare nu ajunge la Utilizator în termenul estimat în funcție de natura serviciului, dar nu mai târziu de 48 de ore de la trimiterea comenzii de către Utilizator, Utilizatorul este eliberat de angajamentul ofertei sau de obligația contractuală, adică nu este obligat să preia, să cumpere produsul.

E-mailul de confirmare al Prestatorului conține datele referitoare la comanda Utilizatorului.

    1. Încheierea contractului

Contractul poate fi încheiat exclusiv în limba maghiară.

Contractul încheiat

  • este considerat un contract încheiat pe cale electronică, căruia i se aplică în mod corespunzător prevederile Codului Civil, respectiv ale Legii CVIII din 2001 privind anumite aspecte ale serviciilor de comerț electronic și ale serviciilor societății informaționale,

  • – dacă Utilizatorul este și Consumator – intră sub incidența Hotărârii de Guvern nr. 45/2014 (II.26.) privind normele detaliate ale contractelor dintre consumatori și întreprinderi.

După fiecare comandă reușită, Prestatorul trimite un e-mail electronic de confirmare automată a primirii comenzii la adresa de e-mail furnizată de Utilizator la înregistrare, care reprezintă declarația de consimțământ a Prestatorului cu privire la comandă, iar contractul se încheie la primirea acesteia. Aceasta este, de asemenea, confirmarea pentru consumator a contractului încheiat și a conținutului acestuia, și conține informațiile precontractuale furnizate în conformitate cu normele speciale privind contractele încheiate la distanță, cu excepția cazului în care Prestatorul le-a furnizat deja Consumatorului pe un suport durabil înainte de încheierea contractului.

    1. Înregistrarea contractului

Contractul electronic încheiat prin intermediul paginii web nu este considerat un contract scris, nu este înregistrat și ulterior nu este accesibil pe suport de hârtie.

  • CONDIȚII DE PLATĂ

Enumerarea și prezentarea metodelor de plată pe care pagina web le oferă clienților săi:

    1. Plata ramburs la livrarea la domiciliu

Utilizatorul poate achita contravaloarea coletului curierului în numerar sau cu cardul.

    1. Plata online cu cardul

  • LIVRARE

Livrare la domiciliu - Livrare la domiciliu prin DPD

Livrarea la domiciliu este posibilă în magazinul nostru online. Taxa de livrare este indicată în descrierea detaliată și la prețul fiecărui produs. Livrarea pentru comenzile primite înainte de ora 14:00 se face, de obicei, în termen de o zi lucrătoare, iar pentru comenzile primite după ora 14:00, de obicei, în termen de două zile lucrătoare. Acestea sunt termene de livrare estimate, care pot crește ocazional cu una-două zile lucrătoare, de ex. în perioadele de Black Friday, sărbători sau alte perioade aglomerate.

Produsele achiziționate din magazinul nostru online sunt expediate prin intermediul filialei DPD Slovacia. Și astfel le livrăm în Ungaria la adresa specificată de client.

  • DREPTUL DE RETRAGERE

  • Modalitatea de exercitare a dreptului de retragere

Prevederile acestui punct se aplică exclusiv Consumatorilor.

Consumatorul are dreptul, în cazul unui contract de vânzare-cumpărare de produse

a) produsului,

b) în cazul achiziționării mai multor produse, ultimului produs livrat,

c) în cazul unui produs format din mai multe loturi sau piese, ultimului lot sau piesă livrată,

d) dacă produsul trebuie livrat periodic într-o anumită perioadă, primei livrări,

să se retragă din contract fără justificare în termen de paisprezece (14) zile de la data primirii de către Consumator sau de către o terță parte desemnată de acesta, alta decât transportatorul. Consumatorul își poate exercita dreptul de retragere și în perioada cuprinsă între data încheierii contractului și data primirii produsului.

Dacă Consumatorul dorește să își exercite dreptul de retragere, este obligat să transmită Prestatorului o declarație clară în acest sens (de exemplu, prin poștă sau printr-o scrisoare trimisă electronic), utilizând datele de contact indicate la punctul 1 din prezentele CGC. În acest scop, Consumatorul poate utiliza și modelul de declarație de retragere anexat la prezentele CGC, care este disponibil la următorul link:
https://gumisfutar.hu/odstupenie-od-zmluvy (pe pagina gumisfutar.hu, în partea de jos - subpagina documente descărcabile).

Consumatorul își exercită dreptul de retragere în termen dacă trimite declarația de retragere Prestatorului înainte de expirarea termenului menționat mai sus (adică chiar și în a paisprezecea zi). Consumatorului îi revine sarcina de a dovedi că și-a exercitat dreptul de retragere în conformitate cu dispozițiile prevăzute la punctul 7.

Prestatorul confirmă imediat, prin e-mail, primirea declarației de retragere a Consumatorului. În cazul retragerii în scris, aceasta se consideră valabilă în termen dacă Consumatorul trimite declarația în acest sens Prestatorului în termen de 14 zile calendaristice (chiar și în a 14-a zi calendaristică).

În cazul notificării prin poștă, Prestatorul ia în considerare data expedierii, iar în cazul notificării prin e-mail sau fax, ora trimiterii e-mailului, respectiv a faxului, pentru calcularea termenului. Este recomandat ca declarațiile de retragere să fie trimise ca expediere recomandată, pentru a putea dovedi în mod credibil data expedierii.

În caz de retragere, Consumatorul este obligat să returneze produsul comandat la adresa Prestatorului indicată la punctul 1, fără întârzieri nejustificate, dar nu mai târziu de 14 zile de la comunicarea declarației sale de retragere. Termenul se consideră respectat dacă Consumatorul expediază (predă la poștă sau curierului comandat de el) produsul înainte de expirarea termenului de 14 zile.

Costurile directe de returnare a produsului la adresa Prestatorului (de ex. costurile de transport sau poștale) sunt suportate de Consumator. Prestatorul nu are posibilitatea de a prelua coletele returnate cu plata ramburs. În afara costurilor de returnare a produsului, Consumatorul nu suportă niciun alt cost legat de retragere.

Consumatorul este responsabil doar pentru diminuarea valorii produsului dacă aceasta a rezultat din manipularea produsului într-un mod care depășește ceea ce este absolut necesar pentru stabilirea naturii, caracteristicilor și funcționării acestuia.

În cazul în care apare o dispută între Prestator și Consumator cu privire la gradul de diminuare a valorii, acesta se va stabili prin implicarea unui expert independent desemnat de comun acord și cu bună-credință de către părți.

Dacă Consumatorul se retrage din contract, Prestatorul rambursează fără întârziere, dar nu mai târziu de 14 zile de la primirea declarației de retragere a Consumatorului, toate contraprestațiile efectuate de Consumator. Prestatorul are dreptul de a reține rambursarea până la primirea produsului înapoi.

În caz de retragere sau reziliere, Prestatorul rambursează Consumatorului suma cuvenită prin aceeași metodă de plată utilizată de Consumator.

    1. Excepții de la dreptul de retragere și reziliere al consumatorului

Consumatorul nu își poate exercita dreptul de retragere sau reziliere în ceea ce privește următoarele produse vândute sau servicii prestate de Prestator:

  • în cazul unui contract de prestări de servicii, după executarea integrală a serviciului, dacă Prestatorul a început executarea cu acordul prealabil expres al Consumatorului, iar Consumatorul a luat la cunoștință că își pierde dreptul de reziliere după executarea integrală a serviciului;
  • în cazul unui produs neprefabricat, care a fost produs de Prestator la instrucțiunile sau solicitarea expresă a Consumatorului, sau în cazul unui produs care a fost personalizat în mod clar pentru Utilizator;
  • în ceea ce privește un produs care, prin natura sa, după livrare, se amestecă inseparabil cu alte produse.

  • GARANȚIE

Prestatorul prestează defectuos dacă serviciul, la momentul prestării, nu corespunde cerințelor de calitate stabilite în contract sau în legislație. Prestatorul nu prestează defectuos dacă Utilizatorul cunoștea defectul la momentul încheierii contractului sau trebuia să cunoască defectul la momentul încheierii contractului.

Prestatorul, în conformitate cu Hotărârea de Guvern nr. 151/2003 (IX. 22.) privind garanția obligatorie pentru anumite bunuri de folosință îndelungată, oferă Utilizatorului o garanție pentru executarea defectuoasă a produselor achiziționate de pe Pagina web, după cum urmează: 1 (un) an pentru produsele cu un preț de vânzare de peste 10.000 forinți, dar care nu depășește 100.000 forinți, 2 (doi) ani pentru produsele cu un preț de vânzare de peste 100.000 forinți, dar care nu depășește 250.000 forinți, și 3 (trei) ani pentru produsele cu un preț de vânzare de peste 250.000 forinți.

Utilizatorul își poate exercita dreptul la garanție în termenul de garanție, nerespectarea termenului ducând la pierderea dreptului.

Termenul de garanție începe de la data predării produsului către Utilizator. Prestatorul este exonerat de obligația de garanție dacă dovedește că defecțiunea a apărut după livrare, inclusiv, dar fără a se limita la, cazurile prevăzute la punctul 9 litera c) din prezentele CGC. Drepturile Utilizatorului care decurg din garanție îi sunt recunoscute independent de drepturile referitoare la garanția pentru vicii ascunse și garanția pentru produse, prevăzute la punctul 9 din prezentele CGC, însă Utilizatorul nu poate invoca simultan, în paralel, pentru aceeași defecțiune, atât dreptul la garanția pentru vicii ascunse și garanția legală, cât și dreptul la garanția pentru produse și garanția legală.

Pe baza garanției, Utilizatorul își poate exercita pretențiile conform celor prevăzute la punctul 9 litera a) din prezentele CGC, referitor la garanție.

  • RĂSPUNDERE PENTRU VICII (RĂSPUNDERE PENTRU VICII ASCUNSE ȘI RĂSPUNDERE PENTRU PRODUSE)
    1. Răspundere pentru vicii ascunse

Prestatorul răspunde pentru viciile ascunse ale produselor achiziționate de pe Pagina web (definirea acestora este cuprinsă la punctul 8 de mai sus). Dreptul Consumatorului la acțiune pentru vicii ascunse se prescrie în termen de doi ani de la data livrării, iar dreptul altui Utilizator la acțiune pentru vicii ascunse se prescrie în termen de un an de la data livrării. Utilizatorul își poate exercita drepturile pentru vicii ascunse și ca excepție la o cerere care decurge din același contract, chiar dacă dreptul la acțiune pentru vicii ascunse s-a prescris.

Pe baza pretenției sale privind viciile ascunse sau garanția, Utilizatorul poate alege:

  • să solicite repararea sau înlocuirea, cu excepția cazului în care
  • îndeplinirea dreptului ales privind viciile ascunse este imposibilă, sau
  • aceasta ar genera costuri suplimentare disproporționate pentru Prestator - în comparație cu îndeplinirea unei alte pretenții privind viciile ascunse - luând în considerare
  • valoarea serviciului în stare impecabilă,
  • gravitatea încălcării contractului,
  • prejudiciul cauzat titularului dreptului prin îndeplinirea dreptului privind viciile ascunse;
  • să solicite o reducere proporțională a contraprestației, să repare sau să facă să repare defecțiunea pe cheltuiala Prestatorului, sau să rezilieze contractul - cu excepția unei defecțiuni minore - dacă
  • Prestatorul nu a acceptat repararea sau înlocuirea,
  • nu poate îndeplini obligația de reparare sau înlocuire într-un termen rezonabil, protejând interesele Utilizatorului,
  • interesul Utilizatorului pentru reparare sau înlocuire a încetat.

Utilizatorul este obligat să notifice Prestatorul despre defect fără întârziere după descoperirea acestuia. În cazul Consumatorului, un defect notificat în termen de două luni de la descoperire se consideră notificat fără întârziere. Utilizatorul este responsabil pentru daunele rezultate din întârzierea notificării.

Costurile aferente îndeplinirii obligației de garanție pentru vicii ascunse sunt suportate de Prestator. Totuși, dacă la defectarea bunului a contribuit și nerespectarea de către Utilizator a obligației de întreținere, Utilizatorul este obligat să suporte costurile aferente îndeplinirii obligației de garanție proporțional cu contribuția sa, dacă dispunea de cunoștințele necesare pentru întreținerea bunului sau dacă Prestatorul și-a îndeplinit obligația de informare în acest sens.

În plus față de cele de mai sus, în legătură cu obligația de garanție a Prestatorului, sunt valabile următoarele completări:

  • Dacă repararea produsului nu are loc până în a treizecea zi de la comunicarea cererii de reparare, - în lipsa unei dispoziții contrare a Utilizatorului - Prestatorul va înlocui produsul cel mai târziu în termen de opt zile de la expirarea fără rezultat a termenului de treizeci de zile. Dacă înlocuirea produsului nu este posibilă, Prestatorul va restitui Utilizatorului prețul de achiziție indicat pe factura prezentată de Utilizator, care atestă plata contravalorii produsului, cel mai târziu în termen de opt zile de la expirarea fără rezultat a termenului de treizeci de zile pentru reparare.

  • Dacă în timpul perioadei de garanție, la prima reparare a produsului, Prestatorul constată că produsul nu poate fi reparat, în lipsa unei dispoziții contrare a Utilizatorului, Prestatorul va înlocui produsul în termen de opt zile. Dacă înlocuirea produsului nu este posibilă, Prestatorul va restitui Utilizatorului prețul de achiziție indicat pe factura prezentată de Utilizator, care atestă plata contravalorii produsului, în termen de opt zile.

  • Dacă în timpul perioadei de garanție produsul se defectează din nou după trei reparații - în lipsa unei dispoziții contrare a Utilizatorului -, precum și dacă Utilizatorul nu solicită reducerea proporțională a prețului de achiziție și nu dorește să repare sau să facă să repare produsul pe cheltuiala Prestatorului, Prestatorul va înlocui produsul în termen de opt zile. Dacă înlocuirea produsului nu este posibilă, Prestatorul va restitui Utilizatorului prețul de achiziție indicat pe factura prezentată de Utilizator, care atestă plata contravalorii produsului, în termen de opt zile.

    1. Garanția pentru produse

Prevederile acestui punct sunt valabile exclusiv în cazul contractelor cu consumatorii.

În cazul defectării unui produs vândut de Prestator Consumatorului, Consumatorul poate solicita producătorului (producătorul este considerat a fi fabricantul și distribuitorul produsului) să repare defectul produsului sau - dacă repararea nu este posibilă într-un termen rezonabil, fără a prejudicia interesele Consumatorului - să înlocuiască produsul. Producătorul este responsabil pentru garanția produsului timp de doi ani de la introducerea pe piață a produsului respectiv. Depășirea acestui termen duce la pierderea dreptului.

Produsul este defectuos dacă

  • nu corespunde cerințelor de calitate valabile la momentul introducerii produsului pe piață de către producător,
  • sau nu posedă caracteristicile menționate în descrierea dată de producător.

Producătorul este exonerat de obligația de garanție pentru produs dacă dovedește că

a) nu a fabricat sau comercializat produsul în cadrul activității sale comerciale sau al profesiei sale independente;

b) la momentul introducerii produsului pe piață, defectul nu era detectabil conform stadiului cunoștințelor științifice și tehnice; sau

c) defectul produsului a fost cauzat de aplicarea unei legi sau a unei dispoziții administrative obligatorii.

În caz de înlocuire, obligația de garanție pentru vicii ascunse referitoare la produsul înlocuit, iar în caz de reparare, referitoare la partea reparată a produsului, revine producătorului.

Consumatorul este obligat să notifice producătorul despre defect fără întârziere după descoperirea acestuia. Un defect notificat în termen de două luni de la descoperire se consideră notificat fără întârziere. Consumatorul este responsabil pentru daunele rezultate din întârzierea notificării.

    1. Excepții de la pretențiile de garanție și răspundere pentru vicii

În afara excepțiilor prevăzute la punctul 8 și la punctul 9 literele a) – b) din prezentele CGC, Prestatorul nu răspunde prin garanție sau pentru vicii în ceea ce privește produsele achiziționate de pe Pagina web nici în următoarele cazuri:

  • daunele rezultate din uzura naturală, precum și daunele care au apărut după transferul riscului din cauza manipulării defectuoase sau neglijente, suprasolicitării sau altor utilizări necorespunzătoare ale produselor;
  • defecte apărute din cauza depozitării necorespunzătoare;
  • defecte apărute din cauza nerespectării standardelor sau a instrucțiunilor date de producător;
  • defecte apărute ca urmare a utilizării necorespunzătoare;
  • defecte cauzate de defectarea vehiculului sau a accesoriilor acestuia, de ex.: uzură ondulată;
  • defecte cauzate de accidente, vandalism sau alte influențe externe, de ex.: perforare din cauza unei deteriorări externe, deteriorare mecanică externă;
  • defecte cauzate de suprasarcina anvelopei, de ex.: explozia talonului, ruperea la cuplu;
  • în toate cazurile în care cauza defectului apare după livrare.

  • EXERCITAREA DREPTURILOR DE GARANȚIE ȘI RĂSPUNDERE PENTRU VICII

În aplicarea acestui punct, prin răspundere pentru vicii se înțelege atât răspunderea pentru vicii ascunse, cât și răspunderea pentru produse.

În cazul soluționării pretențiilor de garanție și răspundere pentru vicii exercitate de Consumator, celelalte condiții conform prezentelor CGC sunt aplicabile pe lângă următoarele reguli speciale:

  • La exercitarea de către Consumator a pretenției sale de garanție sau răspundere pentru vicii, încheierea contractului se consideră dovedită dacă Consumatorul prezintă documentul care atestă plata contravalorii – factura sau bonul fiscal emis în baza legii privind taxa pe valoarea adăugată. Prestatorul nu exclude însă posibilitatea ca Consumatorul să dovedească încheierea contractului și în alt mod credibil.
  • Prestatorul întocmește un proces-verbal cu privire la pretenția de garanție sau răspundere pentru vicii înregistrată la el de către Consumator, cu conținutul corespunzător Ordinului NGM nr. 19/2014 (IV. 29.) privind normele de procedură pentru soluționarea pretențiilor de garanție și răspundere pentru vicii referitoare la bunurile vândute în cadrul contractului dintre consumator și întreprindere, iar copia o pune la dispoziția consumatorului.
  • Prestatorul se străduiește să efectueze repararea sau înlocuirea în cel mult cincisprezece zile.
  • Pentru reparare sau pentru examinarea posibilității de îndeplinire a pretenției de garanție sau răspundere pentru vicii, Prestatorul preia produsul pe bază de recipisă.

  • SOLUȚIONAREA RECLAMAȚIILOR, POSIBILITĂȚI DE VALORIFICARE A DREPTURILOR

Utilizatorul poate înainta obiecțiile sale de consumator referitoare la produs sau la activitatea Prestatorului la datele de contact detaliate la punctul 1.

Prestatorul soluționează reclamația verbală imediat, dacă are posibilitatea. Dacă soluționarea imediată a reclamației verbale nu este posibilă sau dacă Utilizatorul nu este de acord cu modul de soluționare a reclamației, atunci Prestatorul întocmește un proces-verbal despre reclamație, pe care îl păstrează timp de cinci ani, împreună cu răspunsul său la reclamație, și îl trimite Consumatorului cel mai târziu odată cu răspunsul la reclamație.

Prestatorul este obligat să predea Utilizatorului un exemplar al procesului-verbal în cazul unei reclamații verbale comunicate personal (în incinta magazinului) pe loc, sau dacă acest lucru nu este posibil, să procedeze conform regulilor referitoare la reclamația scrisă;

Reclamația înregistrată prin telefon sau alt mijloc de comunicare este marcată de Prestator cu un identificator unic, care simplifică ulterior căutarea reclamației.

Prestatorul răspunde în fond la reclamația primită în scris în termen de 30 de zile. Măsura, în sensul prezentului contract, înseamnă expedierea prin poștă.

În cazul respingerii reclamației, Prestatorul informează Utilizatorul despre motivul respingerii.

În cazul în care un eventual litigiu de consum dintre Prestator și Utilizator nu se soluționează pe parcursul negocierilor, Utilizatorului îi stau la dispoziție următoarele posibilități de valorificare a drepturilor:

Depunerea unei plângeri la autoritatea de protecție a consumatorilor competentă teritorial

  • Instituția Prefectului Municipiului Budapesta, Direcția Generală pentru Protecția Consumatorilor

Adresă: Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bukurešť, 011865 Rumunsko

Număr de telefon: 021 9551

E-mail: [email protected]

Inițierea procedurii la organismul de conciliere competent teritorial

  • Organismul de Conciliere din Budapesta

Adresă: Bulevardul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bukurešť, 011865 Rumunsko
Adresă de corespondență: 1253 Budapesta, Pf.: 10.
Adresă de e-mail: [email protected]
Fax:
Telefon: +40 21 307 67 64

Platforma UE de soluționare a litigiilor

În cazul Consumatorului, se poate utiliza platforma online de soluționare a litigiilor a Uniunii Europene. Utilizarea platformei necesită o înregistrare simplă în sistemul Comisiei Europene. Ulterior, Consumatorul, după autentificare, își poate depune plângerea prin intermediul paginii web accesibile la următorul link: http://ec.europa.eu/odr

  • PROTECȚIA DATELOR

Informațiile privind prelucrarea datelor cu caracter personal sunt disponibile în permanență pe Pagina web, în meniul informare privind protecția datelor.

  • MODIFICAREA UNILATERALĂ A CONDIȚIILOR GENERALE CONTRACTUALE

Prestatorul are dreptul de a modifica unilateral prezentele CGC. Dacă CGC sunt modificate între momentul comenzii și primirea produsului de către Utilizator, sau de la comandarea serviciului până la începerea prestării serviciului, respectiv pe durata acesteia, executarea contractului se va face conform CGC valabile la momentul încheierii contractului, iar CGC modificate se vor aplica contractelor încheiate după intrarea în vigoare a modificării.

Data intrării în vigoare a prezentelor Condiții Generale Contractuale: 05.05.2022.

consilier

tooltip
Asteelko

Buna ziua! Sunt consilierul tău. Mă vei găsi mereu aici la îndemână.

Deschide consilier

Bine, aproape.