18 an pe piață 18

Magazin web online - Pneurioriginale.ro
Luni - Vineri: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
Auto Motor und Sport

2023 | 255/45R20 | Vară - Test de anvelope de vară Auto Motor și Sport

2023 255/45 R20

Nu se întâmplă des ca un test de anvelope să ne șocheze complet, dar testul AMS din acest an, care a comparat anvelopele mașinilor electrice cu anvelopele obișnuite, ne-a luat complet prin surprindere.

Rezultatele testelor de anvelope

* Faceți clic pe categorii pentru a sorta

Manevre uscate
[Km/h]
(cel mai mic cel mai bun)

Frânare pe uscat
[m]
(cel mai mic cel mai bun)

Manevre pe teren umed
[Km/h]
(cel mai mic cel mai bun)

Frânare pe teren ud
[m]
(cel mai mic cel mai bun)

Aquaplaning drept
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)

Viraj Aquaplaning
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)

Volum
[dB]
(cel mai mic cel mai bun)

91.9
34.1
50.4
24.3
83.3
8.8
73
90
34.1
50
24.7
81.8
8
72.1
89.5
34.9
49.8
23.9
81.8
7.68
71.9
90.3
34.3
49.4
24
81.3
7.2
71.9
90.9
34.9
51.6
26
82.2
9.14
73.5
89.9
34.9
50.5
24.3
83.3
8.93
73
90.8
34.9
49.6
24.2
82.6
8.06
73.4
89.9
35.5
50.8
25
83.3
8.45
72.9
88.8
36.6
49.1
24.6
83.2
8.09
71.9
89.6
35.8
49.9
26.9
83.2
8.77
72.9

Test de anvelope 2023: anvelope pentru vehicule electrice vs. anvelope sport clasice

Nu se întâmplă des ca un test de anvelope să ne surprindă complet, dar comparația din acest an a anvelopelor pentru mașini electrice și a anvelopelor sport obișnuite, realizată de revista AMS, a dat rezultate la care probabil nimeni nu se aștepta.

Cea mai mare surpriză a fost anvelopa Michelin e.Primacy, care a câștigat testul de frânare pe teren ud – chiar înaintea anvelopelor sport de top Continental SportContact 7 și Bridgestone Potenza Sport, care de obicei domină această disciplină. În plus, e.Primacy a depășit și anvelopa Michelin Pilot Sport 4 SUV, deja consacrată, câștigătoare a majorității testelor anterioare, și a învins-o pe Continental, care a câștigat de două ori în trecut, în clasamentul general.

Scopul testului a fost clar – să ia cele mai bune anvelope sport de pe piață și să le compare cu cele mai recente modele cu rezistență ultra-scăzută la rulare, concepute special pentru vehicule electrice: Michelin e.Primacy, Falken eZiex și Pirelli Scorpion Elect .

Pentru a îngreuna și mai mult lucrurile, AMS a adăugat la test și versiunea originală EV a anvelopei Continental PremiumContact 6 pentru Kia EV6 și o versiune specială a anvelopei Michelin Pilot Sport SUV cu spumă acustică. Anvelopele au fost testate pe două vehicule - Kia EV6 electric și Kia Sorento diesel.

kia-ev6.jpg

Frânarea și condusul pe teren ud: rezultate surprinzătoare ale anvelopelor pentru vehicule electrice

Performanța pe teren ud a fost considerată mult timp un punct slab al anvelopelor cu rezistență redusă la rulare. Economisirea energiei și distanțele scurte de frânare pe teren ud nu merg de obicei mână în mână. Acesta este motivul pentru care anvelopa Michelin e.Primacy a avut rezultate mai slabe la frânarea pe teren ud în toate testele anterioare.

De data aceasta, însă, a existat o mare surpriză – Michelin e.Primacy a obținut cele mai bune valori dintre toate anvelopele testate. Și nu doar printre anvelopele pentru vehicule electrice, ci și în comparație cu modelele sport clasice! Succesul se poate datora dimensiunii testate 255/45 R20 sau suprafeței umede special pregătite pentru aderență ridicată, dar datele vorbesc de la sine – e.Primacy a terminat pe primul loc, devansând noul Falken eZiex. Ambele anvelope eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil au depășit alternative mai sportive, cum ar fi Michelin Pilot Sport 4 SUV sau Falken Azenis FK520 .

Testul de manevrabilitate pe teren ud a confirmat așteptările – anvelopele cu rezistență ultra-scăzută la rulare au avut dificultăți în a acoperi rapid pista și au pierdut stabilitatea la limită. Specialistul tradițional pe teren ud, Bridgestone Potenza Sport, a avut cea mai bună performanță aici.

Diferențe și mai semnificative au fost observate în testul de acvaplanare, unde anvelopele EV cu design eficient din punct de vedere al consumului de combustibil s-au numărat printre cele mai slabe. Acest lucru se datorează adâncimii banda de rulare tipice mai mici și mai puținelor caneluri de scurgere a apei, care ajută la reducerea consumului de energie, dar înrăutățesc siguranța la condus pe ploaie torențială.

Frânare pe uscat și manevrabilitate

În disciplina de frânare pe uscat, ambele anvelope Continental au ocupat primul loc în clasament, demonstrând cea mai scurtă distanță de frânare. Interesant este că alte patru modele au terminat cu același rezultat, împărțind locul patru.

Testul de manevrabilitate pe suprafețe uscate a demonstrat clar avantajul anvelopelor sport UHP. Continental SportContact 7 a avut cea mai bună performanță, depășind în mod clar concurența și confirmându-și reputația de anvelopă sport de top pe suprafețe uscate.

kia.jpg

Concluzia testului de anvelope

Rezultatele acestui test de anvelope au arătat că diferențele dintre anvelopele EV cu rezistență redusă la rulare și modelele sport tradiționale s-ar putea să nu fie atât de pronunțate pe cât eram obișnuiți. Cea mai mare surpriză a fost, fără îndoială, Michelin e.Primacy, care a reușit să câștige la frânarea pe teren ud și să depășească chiar și renumitele anvelope sport, obținând în același timp rezultate foarte bune și în clasamentul general.

Pe de altă parte, s-a confirmat că anvelopele sport, cum ar fi Bridgestone Potenza Sport, încă domină la manevrabilitatea pe teren ud și la testul de acvaplanare, în timp ce anvelopele eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil pentru vehicule electrice au rămas în urmă.

În disciplinele de frânare pe uscat și manevrabilitate pe uscat, anvelopele Continental au avut cele mai bune performanțe, modelul SportContact 7 demonstrând un avantaj clar față de concurență.

Per total, testul confirmă că dezvoltarea avansează rapid – anvelopele moderne concepute pentru vehiculele electrice pot concura deja cu modelele clasice UHP în ceea ce privește parametrii cheie de siguranță. Prin urmare, alegerea anvelopelor depinde de prioritățile șoferului: dacă obiectivul este economisirea maximă de energie, anvelopele EV sunt o alegere din ce în ce mai bună, dar când vine vorba de condus sportiv și aderență maximă la limită, anvelopele sport tradiționale dețin în continuare avantajul.

Dacă nu vă puteți decide ce anvelope sunt mai potrivite pentru dumneavoastră, vom fi bucuroși să discutăm cu dumneavoastră despre alegerea unor anvelope noi și să încercăm să vă sugerăm cea mai bună alternativă.
În magazinul nostru online veți găsi o gamă largă de anvelope de vară, anvelope de iarnă și anvelope all-season, de la anvelope clasice la anvelope off-road autentice, cu care vă puteți permite mult mai mult pe teren neconvențional decât cu anvelope obișnuite.

Cele mai bune anvelope din test

consilier

tooltip

Buna ziua! Sunt consilierul tău. Mă vei găsi mereu aici la îndemână.

Deschide consilier

Bine, aproape.