
2024/2025 | 235/35R19 | Iarnă - Recenzii anvelope Test anvelope de iarnă
În acest test, am selectat cele mai bune 6 anvelope de iarnă ultra-performante și le-am comparat cu anvelope all-season și de vară pentru a le dezvălui adevăratele capacități.
Rezultatele testelor de anvelope
* Faceți clic pe categorii pentru a sorta
Comanda
Anvelope

Manevre uscate
[s]
(cel mai mic cel mai bun)
Frânare pe uscat
[m]
(cel mai mic cel mai bun)
Manevre pe teren umed
[s]
(cel mai mic cel mai bun)
Frânare pe teren ud
[m]
(cel mai mic cel mai bun)
Aquaplaning drept
[Km/h]
(najvyššie najlepšie)
Viraj Aquaplaning
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)
Manevre de zăpadă
[s]
(cel mai mic cel mai bun)
Frânare pe zăpadă
[m]
(cel mai mic cel mai bun)
Tracțiune pe zăpadă
[s]
(najvyššie najlepšie)
Frânare pe gheață
[m]
(cel mai mic cel mai bun)
Ľad trakcia
[s]
(cel mai mic cel mai bun)
Volum
[dB]
(cel mai mic cel mai bun)
Rezistență la rulare
[asd]
(cel mai mic cel mai bun)

Zăpadă
Performanța pe zăpadă este esențială pentru anvelopele de iarnă, iar acest test a avut un câștigător surpriză. Pirelli P Zero Winter 2 a depășit anvelopele Michelin Pilot Alpin 5, dominante în mod tradițional, în toate disciplinele de zăpadă - inclusiv frânare, tracțiune și manevrabilitate. Ambele anvelope au oferit performanțe excepționale pe zăpadă, Pirelli având un ușor avantaj în ceea ce privește aderența și manevrabilitatea generală.
Anvelopa Hankook Winter I*Cept Evo3 s-a comportat bine la manevrabilitatea pe zăpadă și la frânare, dar a avut o ușoară deficiență în ceea ce privește aderența pe zăpadă.
Anvelopa de vară a avut probleme, pe bună dreptate, iar performanța neobișnuit de puternică a anvelopei all-season în testul pe zăpadă se datorează anvelopei Michelin CrossClimate 2, care este cea mai bună din clasa sa.

Gheaţă
Pe gheață, Michelin, Pirelli și Hankook au avut rezultate solide atât la testele de frânare, cât și la cele de tracțiune, însă Goodyear și Continental au prezentat unele slăbiciuni în aceste condiții solicitante, subliniind cerințele diverse impuse anvelopelor de iarnă.
Anvelopa all-season care a ieșit învingătoare în acest test a fost o anvelopă all-season low-cost, care aproape sigur avea un compus moale de iarnă – nepotrivit pentru utilizarea pe tot parcursul anului.
Frânare pe teren ud
Testele de frânare pe teren ud, efectuate atât în condiții de căldură, cât și în condiții de frig, au arătat că anvelopa Goodyear UltraGrip Performance 3 a excelat, atingând cea mai scurtă distanță de frânare. Michelin și Pirelli au avut, de asemenea, performanțe solide, în timp ce Hankook și Continental au fost puțin în urmă. Anvelopa Goodride, de buget redus, a avut un deficiență semnificativă în acest test cheie de siguranță.

Manipulare pe teren umed
În testul de manevrabilitate pe teren ud, anvelopele Pirelli P Zero Winter 2 au ieșit învingătoare, depășind concurența la limită. Michelin și Goodyear au urmat îndeaproape - toate cele trei anvelope au oferit o aderență excelentă și un comportament previzibil.
Hankook și Continental au avut în continuare performanțe bune, dar nu au atins nivelul de dinamică sportivă demonstrat de cei mai buni reprezentanți în condiții umede.
Testele de rezistență la acvaplanare au relevat rezistența anvelopei Hankook, care a excelat în acvaplanarea în linie dreaptă. În schimb, anvelopa Pirelli a obținut cea mai bună performanță generală atunci când au fost luate în considerare atât rezultatele acvaplanării în linie dreaptă, cât și cele în curbă.
Aceste rezultate evidențiază cât de important este designul benzii de rulare în evacuarea apei din zona de contact a anvelopei în straturile adânci de apă.

Frânare pe uscat
În testul de frânare pe suprafețe uscate, toate anvelopele de iarnă au avut performanțe bune - diferențele dintre ele au fost de doar 3%. Hankook Winter i*Cept Evo3 a ieșit învingătoare, confirmând că anvelopele de iarnă moderne pot oferi performanțe foarte solide pe suprafețe uscate.
Totuși, trebuie menționat că nici cele mai bune anvelope de iarnă nu au putut egala performanța medie a anvelopelor all-season în acest test – și au fost semnificativ sub performanța anvelopei de vară.
Testul de manevrabilitate pe uscat a oferit rezultate interesante. Anvelopa Goodride, de buget redus, a obținut în mod surprinzător un rezultat mai bun decât se aștepta, însă mărcile premium și-au confirmat încă o dată calitatea. Anvelopele Pirelli P Zero Winter 2, Michelin Pilot Alpin 5 și Goodyear UltraGrip Performance 3 au obținut timpi pe tur aproape identici și au oferit o dinamică de condus excelentă.
Cu toate acestea, toate anvelopele de iarnă au fost în urma anvelopei de vară de referință, care a fost cu aproximativ 6 secunde mai rapidă pe tur și, subiectiv, s-a simțit mult mai sportivă.
Concluzia testului
Acest test a arătat că anvelopele de iarnă moderne, de înaltă performanță, pot oferi caracteristici de condus echilibrate în toate condițiile – de la zăpadă și gheață la drumuri umede și uscate.
- Cea mai mare surpriză a fost performanța anvelopei Pirelli P Zero Winter 2, care a dominat la manevrabilitatea pe zăpadă și a obținut rezultate foarte echilibrate în toate categoriile, inclusiv pe suprafețe umede și uscate.
- Michelin Pilot Alpin 5 și Goodyear UltraGrip Performance 3 și-au confirmat, de asemenea, calitățile de anvelope premium de iarnă, cu rezultate foarte bune la capitolul tracțiune, frânare și manevrabilitate.
- Continental WinterContact TS 870 P nu a dezamăgit, dar s-a simțit puțin mai puțin dinamică în comparație cu concurența, mai ales în condiții dificile.
- Goodride ZuperSnow Z507, ca reprezentant al clasei low-cost, a prezentat puncte slabe, în special în testele pe ud și uscat, confirmând că economisirea banilor pe anvelope s-ar putea să nu merite.
Cele mai bune anvelope din test
În stoc

Test câșt.

TEST Excelent
Compară
Compară
Nou
Acest model are deja un succesor - Arată succesorul
Disponibilitate conform stocului in detalii produs. Pretul include TVA.
consilier

Buna ziua! Sunt consilierul tău. Mă vei găsi mereu aici la îndemână.
Deschide consilierBine, aproape.