18 an pe piață 18

Magazin web online - Pneurioriginale.ro
Luni - Vineri: 8:00-17:00, [email protected]

TOP
ADAC

2024 | 205/55R16 | Iarnă - Test ADAC pentru anvelope de iarnă

2024 205/55 R16

În 2024, ADAC a efectuat un test cu anvelope de iarnă în două dimensiuni diferite. Testul s-a concentrat pe anvelope de 16 inch, care se numără printre cele mai utilizate dimensiuni pentru autoturisme. Rezultatele nu au dezvăluit surprize șocante, dar oferă date utile.

Rezultatele testelor de anvelope

* Faceți clic pe categorii pentru a sorta

Comanda

Anvelope

reset

9. loc

GT Rdial WinterPro2 Evo

11. loc

Pirelli Cinturato Winter 2

12. loc

Winrun Winter max A1 WR22

Frânare pe uscat
[m]
(cel mai mic cel mai bun)

Frânare pe teren ud
[m]
(cel mai mic cel mai bun)

Aquaplaning drept
[Km/H]
(najvyššie najlepšie)

Viraj Aquaplaning
[m/s2]
(najvyššie najlepšie)

Frânare pe zăpadă
[m]
(cel mai mic cel mai bun)

Tracțiune pe zăpadă
[N]
(najvyššie najlepšie)

Frânare pe gheață
[m]
(cel mai mic cel mai bun)

Volum
[dB]
(cel mai mic cel mai bun)

44.7
35.1
84
3.7
9.9
229
18.3
71.1
44.2
35.5
83.1
3.6
10.1
231
21.2
71.2
45.5
35.4
77.2
3.2
10.3
236
20.8
71.9
45.7
37.1
84.4
3.6
10
233
19.8
71.7
45.6
37.2
76.5
3.6
9.9
235
20
73
44.1
36.4
80.7
3.6
10.2
222
21.6
72.5
43.3
35.9
80.4
3.3
11
216
19.4
71
46
39.7
68.9
2.4
11
208
20
71.6
45.8
36.9
76.1
2.9
10.3
230
20.3
71.3
44.5
36.1
81
3.3
10.5
235
19.4
70.4
45.2
35.1
80.6
3
10.2
233
19.1
70.9
46.5
40.7
69
2.4
10.1
231
19.4
72

Drum uscat

În testul de distanță de frânare pe uscat, Falken EUROWINTER HS02 a avut cele mai bune rezultate, oprind după doar 43,3 metri. Dimpotrivă, Winrun Winter Max A1 WR22 a obținut cele mai slabe rezultate, oprind după doar 46,5 metri, ceea ce reprezintă o diferență de 3,2 metri. Majoritatea anvelopelor testate s-au situat în intervalul 44-46 de metri, mărcile TOP 3 ( Falken, Nokian și Goodyear ) oferind distanțe de frânare considerabil mai scurte.

Drum ud

În testul de distanță de frânare pe carosabil ud , Continental WinterContact TS 870 și Pirelli Cinturato Winter 2 au împărțit primul loc, ambele anvelope oprindu-se după doar 35,1 metri. Cele mai slabe rezultate au fost din nou obținute de Winrun Winter Max A1 WR22, care a avut nevoie de 40,7 metri - cu 5,6 metri mai mult decât câștigătorii testului. Primele cinci modele au avut rezultate foarte apropiate, separate de doar 0,8 metri, în timp ce ultimele trei anvelope au înregistrat o scădere evidentă a performanței.

ud.jpg

Pe beton ud, Continental WinterContact TS 870 a obținut cele mai bune rezultate, oprindu-se după 38,5 metri. Winrun Winter Max A1 WR22 a avut din nou cea mai slabă performanță, oprindu-se după 46,6 metri, o diferență semnificativă de 8,1 metri. A existat o diferență clară de performanță între primele patru anvelope și restul plutonului.

În testul de acvaplanare directă, cea mai bună anvelopă a fost Hankook Winter i*cept RS3, care a menținut controlul până la 84,4 km/h. Pe de altă parte, cea mai slabă performanță a fost Zeetex WH 1000, care a pierdut aderența la 68,9 km/h - o diferență de 15,5 km/h. Rezultatele au arătat clar diferența dintre grupa de anvelope TOP 7, care a menținut controlul peste 80 km/h, și ultimele cinci, care au scăzut sub 77 km/h .

În cazul acvaplanării în curbă, Continental WinterContact TS 870 a excelat încă o dată, atingând o valoare a accelerației laterale de 3,7 m/s². Zeetex WH 1000 și Winrun Winter Max A1 WR22 au avut cele mai slabe performanțe, cu o valoare de doar 2,4 m/s², ceea ce reprezintă o diferență de 1,3 m/s². Și aici a existat un decalaj clar între anvelopele TOP 5 și restul modelelor testate.

Zăpadă – frânare și tracțiune

În testul distanței de frânare pe zăpadă, cele mai bune rezultate au fost obținute de anvelopele Continental WinterContact TS 870 și Dunlop Winter Sport 5, care s-au oprit după doar 9,9 metri. Pe de altă parte, cele mai slabe rezultate au fost obținute de anvelopele Zeetex WH 1000 și Falken EUROWINTER HS02, care s-au oprit după doar 11,0 metri. Diferența dintre cele mai bune și cele mai slabe anvelope a fost de doar 1,1 metri, ceea ce arată rezultate relativ echilibrate în această disciplină.

În testul de tracțiune pe zăpadă, anvelopa Michelin Alpin 6 a avut cea mai bună performanță, atingând o forță de tracțiune de 236 N. Anvelopa Zeetex WH 1000 a avut cea mai slabă performanță, cu o valoare de doar 208 N – o diferență de 28 N. Diferența de performanță a fost evidentă: primele 9 anvelope au oferit o tracțiune peste 229 N, în timp ce ultimele trei au scăzut sub 222 N.

Distanță de frânare pe gheață

Pe drumuri înghețate, cele mai bune rezultate au fost obținute de Continental WinterContact TS 870, care s-a oprit după 18,3 metri. Dimpotrivă, cel mai slab rezultat a fost obținut de Nokian Snowproof 2, care s-a oprit după 21,6 metri – o diferență de 3,3 metri. Rezultatele au arătat clar o diferență semnificativă de performanță între anvelopele TOP 6 și restul anvelopelor testate.

Cele mai bune anvelope din test

consilier

tooltip

Buna ziua! Sunt consilierul tău. Mă vei găsi mereu aici la îndemână.

Deschide consilier

Bine, aproape.